Activiteiten

Deelname voor PAVO-leden is kosteloos. Niet-leden betalen € 195,00 excl. BTW voor de 1e aanmelding en krijgen 50% korting voor iedere volgende aanmelding. Hier Aanmelden voor de themabijeenkomst kan per email of middels onze website.

Geplande bijeenkomsten

Omzetting naar BRC 8! Welke veranderingen??
   24/05/2019 , 09:45 - 13:00
    locatie en exacte datum wordt nog bekend gemaakt

Binnenkort wordt BRC 8 ingevoerd. En dit brengt de nodige veranderingen mee. Welke consequenties zijn er voor uw bedrijf? U krijgt tips en voorbeelden om dit zo eenvoudig mogelijk te laten verlopen. Bovengenoemde datum is voorlopig. Programma, exacte datum en locatie vindt u binnenkort op deze website.

Energiebesparing, op weg naar 0 gas!
   28/06/2019 , 09:30 - 13:00
    locatie wordt nog bekend gemaakt

Deze themabijeenkomst staat in het teken van energietransitie. Sommige bedrijven zijn al bezig met het besparen van energie in hun processen. Andere zetten nieuwe energiemanagementsystemen op. U krijgt voorbeelden en tips hoe u dit in uw bedrijf kunt realiseren. Bovengenoemde datum is voorlopig. Exacte datum en programma vindt u binnenkort op deze website.

Gehouden bijeenkomsten

TD Ronde tafel: “Van reactief naar preventief onderhoud”
   12/04/2019, , 09:30 - 13:00
   Borgesius, Aalsmeer

Het familiebedrijf Borgesius in Aalsmeer is de grootste industriële bakkerij van Nederland en is in 2016 nieuw gebouwd. De Ronde tafel bijeenkomst werd ingeleid door de manager techniek Eric de Vos. Hij lichtte het ontwikkelproces UPTIME toe. In 2014 is hij gestart om 15 bakkerijen “over de keten” te ontwikkelen van vooral reactief onderhoud naar preventief onderhoud. Hij gaf een overzicht van de verschillende onderhoudsprocessen. Waarom deze van belang zijn en welke resultaten daarmee zijn geboekt.
Voor een verslag klik op de titel.

Ronde Tafel bijeenkomst voor Productie Managers
   29/03/2019, , 09:45 - 13:00
   Van der Kroon Food products in Bergen op Zoom

Op vrijdagochtend 29 maart zijn de deelnemers van de Ronde Tafel Productie Managers bijeen gekomen voor de 3e sessie in de serie van zes bijeenkomsten. Deze keer vond de bijeenkomst plaats bij Van der Kroon Food products BV in Bergen op Zoom. Deze Ronde Tafel sessies onder leiding van coach Lilian in ’t Zand behandelt onderwerpen die productiemanagers bezig houden zoals o.a.: omgaan met veranderingen door bijvoorbeeld snelle groei of cultuurverschillen, communicatie, omgaan met verschillende belangen, autonoom onderhoud en samenwerking met TD, afbakening projecten. Deze onderwerpen zullen in de vijf vervolgsessies verder worden uitgediept.
Aan deze Ronde Tafelsessie kunnen maximaal 8 productie-/plantmanagers deelnemen. En deze zijn voor 2019 volledig ingevuld. Voor meer informatie over deze Ronde Tafelsessies klik op de titel.

Ronde Tafel bijeenkomst voor Productie Managers
   18/01/2019, , 09:30 - 13:00
   PEKA Kroef , Odilipeel

Op 2 november is PAVO samen met PEKA Kroef gestart met een serie van Ronde Tafel bijeenkomsten voor Productiemanagers.
Dit onder leiding van coach Lilian in't Zand. Dit was de tweede sessie in de serie van zes in 2019. Voor meer informatie klik op de titel

PAVO sessie op VMT Food Safety Event
   29/11/2018,
   Flint, Amersfoort

Het Food Safety Event is dé bijeenkomst waar professionals op het gebied van voedselveiligheid in de levensmiddelenketen kennis uitwisselen en netwerken.
De Stichting PAVO heeft op dit event een middagsessie over "Ethiek en Kwaliteitsmanagement" georganiseerd

Klik op de titel voor het verslag van deze sessie

TD Ronde tafel: “Productie-informatie beschikbaar stellen aan productieleiders”
   02/11/2018,
   Suiker Unie , Puttershoek

Thema’s die deze keer besproken worden, zijn:
* Hoe kun je productieleiders meer informatie geven over actuele rendementen van productielijnen, stilstand tijden?
* Hoe kun je data ontsluiten uit een landschap van meerdere fabricaten besturingssystemen?
De bijeenkomst wordt afgesloten met een rondleiding in de fabriek.

Klik op de titel voor het verslag van deze bijeenkomst