Activiteiten

Deelname voor PAVO-leden is kosteloos. Niet-leden betalen € 195,00 excl. BTW voor de 1e aanmelding en krijgen 50% korting voor iedere volgende aanmelding. Hier Aanmelden voor de themabijeenkomst kan per email of middels onze website.

Geplande bijeenkomsten

Geen evenementen

Gehouden bijeenkomsten

Geplande bijeenkomsten 1e half jaar 2023
   26/01/2023, , 09:00 - 13:00

Er staan voor de eerste helft van 2023 verschillende PAVO bijeenkomsten gepland:
- Continue verbeteren bij Refresco Benelux in Maarheze waar de productie plaatsvindt voor vooraanstaande retailers in Nederland en België en nationale en internationale A-merken. Deze bijeenkomst staat gepland op 17 maart 2023.
- Hygienisch ontwerp bij een groot voedselverwerkend bedrijf.
- Werkplekopleiding TWI met voorbeelden uit de praktijk bij een productiebedrijf.
- Ronde tafel TD over Robotisering bij een groente en fruitverwerkende bedrijf en een grote bierbrouwer.
- Onderhoud, digitale registratie van onderhoudswerkzaamheden en verbetering van je performance.

De data en het programma van de meeste bijeenkomsten vindt u binnenkort op de PAVO website zodra deze bekend zijn.

Wilt u op de hoogte worden gehouden , schrijf u dan in voor de PAVO nieuwsbrief: https://stichtingpavo.nl/nieuwsbrief

Cybersecurity. Hoe bescherm ik mijn productie omgeving?
   02/12/2022, , 09:00 - 13:00
   Actemium Industrial Technology Center, Poort van Veghel 4940, 5466 SB Veghel

Deze bijeenkomst is niet doorgegaan. Echter in 2023 gaat de Stichting PAVO samen met Actemium deze bijeenkomst opneiuw organiseren om de awareness over cybersecurity binnen de food-feed sector te verhogen. En de kennis om je hiertegen te beschermen, wordt gedeeld. Het programma wordt ingevuld vanuit een bredere Cybersecurity aanpak (roadmap) voor productieomgevingen. Wat kun je als bedrijf doen om de risico’s te beperken? Ingezoomd wordt op o.a. de gevaren van ransomware en de belangrijke maatregelingen zoals patchen, segmenteren en security monitoring.

klik op de titel voor het programma en meer informatie.

Ronde tafel bijeenkomst voor productieleiders
   30/09/2022, , 09:30 - 13:00
   Ruitenberg Ingredients , Ruinerwold

In 2019 is de laatste bijeenkomst voor productieleiders gehouden. Dit initiatief van de PAVO heeft daarna in de beide coronajaren niet meer plaatsgevonden.

Vrijdag 30 september is deze voor het eerst weer gehouden bij het bedrijf Ruitenberg Ingredients, vestiging Ruinerwold. Klik op de titel voor een kort verslag.

Themabijeenkomst digitale kwaliteitsregistraties: Registratie via ERP systeem of blijven we papier gebruiken?
   30/09/2022, , 09:00 - 13:00
    Bedrijfslocatie Aviko Lomm. Adres: Spikweien 25 Lomm.

We borgen allemaal de voedselveiligheid en kwaliteit van onze producten via een kwaliteitssysteem. Daarbij vragen we operators registratie te doen van CCP’s, OPRP’s, QCP en allerlei items uit het basisvoorwaarde programma. Dit hebben we nodig om aan te kunnen tonen dat deze de punten beheerst zijn aan onszelf en auditoren. Dit is begonnen met registratie op papier waarbij het altijd weer een strijd is voor de kwaliteitsmensen: formulieren onvolledig ingevuld, borging van de normen voor controles, formulieren die kwijt raken etc. We willen om meerdere redenen dit steeds meer digitaliseren en zo veel mogelijk aan laten sluiten bij ERP systemen (zoals SAP) die al in het bedrijf gebruikt worden.
Tijdens deze bijeenkomst is verteld hoe Aviko dit heeft aangepakt en hoe dit proces is verlopen. En welke valkuilen zij onderweg zijn tegengekomen. En hoe zij dit systeem verder willen perfectioneren. En dat voor al hun fabrieken niet alleen in Nederland en België maar ook in andere landen.
In de rondleiding werd verteld hoe dit in de praktijk werkt.
Een bijeenkomst die door de deelnemers als zeer informatief en waardevol is ervaren.

Klik voor het verslag op de titel

Minder of geen gas verbruiken. Wat zijn de mogelijkheden?
   01/07/2022, , 08:45 - 13:15
   Locatie: Fletcher Hotel Rosmalen, Burgemeester Burgerslaan 50, 5245 NH Rosmalen

De ontwikkelingen op de energiemarkt en de gevolgen hiervan hebben een grote impact op ons allemaal. Zowel privé als zakelijk betalen we fors meer voor de rechtstreekse levering van gas en elektra gas- en elektra aan onze huizen en bedrijfspanden. Maar ook via de supermarkt of aannemer betalen we fors meer voor producten omdat voor vrijwel alles energie nodig is om het te produceren. Voor de industrie zijn de besparingsmogelijkheden lastig omdat elk bedrijf zijn eigen specifieke processen heeft met veel kritische factoren. Waarbij de ene besparing mogelijk weer andere problemen in het proces kan veroorzaken. Deze bijeenkomst heeft tips en voorbeelden gegeven om energie op korte termijn in uw bedrijf te besparen.

Klik op de titel voor het verslag van deze bijeenkomst.

Bedrijfsbezoek Lavans personeel: " Een leven lang ontwikkelen"
   13/05/2022, , 09:15 - 13:15
    Lavans BV, Ringdijk 20, 5705 CT Helmond

Een verslag van deze bijeenkomst vindt u op deze website.
Klik op de titel voor meer informatie.