Activiteiten

Deelname voor PAVO-leden is kosteloos. Niet-leden betalen € 195,00 excl. BTW voor de 1e aanmelding en krijgen 50% korting voor iedere volgende aanmelding. Hier Aanmelden voor de themabijeenkomst kan per email of middels onze website.

Geplande bijeenkomsten

Geen evenementen

Gehouden bijeenkomsten

Geplande bijeenkomsten 2e halfjaar 2022
   07/10/2022, , 09:00 - 13:00

In de 2e helft 2022 staan er weer verschillende PAVO bijeenkomsten gepland. Thema's zijn o.a. Cybersecurity, , TD Ronde Tafel, Werkplekopleiding, Ronde tafel Kwaliteit, Hygienisch Ontwerp etc.
Zodra hierover meer bekend is, vindt u dit op deze website: https://stichtingpavo.nl/bijeenkomsten

Wilt u op de hoogte worden gehouden , schrijf u dan in voor de PAVO nieuwsbrief: https://stichtingpavo.nl/nieuwsbrief

Themabijeenkomst digitale kwaliteitsregistraties: Registratie via ERP systeem of blijven we papier gebruiken?
   30/09/2022, , 09:00 - 13:00
    Bedrijfslocatie Aviko Lomm. Adres: Spikweien 25 Lomm.

We borgen allemaal de voedselveiligheid en kwaliteit van onze producten via een kwaliteitssysteem. Daarbij vragen we operators registratie te doen van CCP’s, OPRP’s, QCP en allerlei items uit het basisvoorwaarde programma. Dit hebben we nodig om aan te kunnen tonen dat deze de punten beheerst zijn aan onszelf en auditoren. Dit is begonnen met registratie op papier waarbij het altijd weer een strijd is voor de kwaliteitsmensen: formulieren onvolledig ingevuld, borging van de normen voor controles, formulieren die kwijt raken etc. We willen om meerdere redenen dit steeds meer digitaliseren en zo veel mogelijk aan laten sluiten bij ERP systemen (zoals SAP) die al in het bedrijf gebruikt worden. Hoe ver kun je daarin gaan ? Wat zijn de valkuilen waar je dan tegenaan loopt ? Wat koppelen we aan ERP en wat ook juist niet ? Hoe kunnen we trends analyseren ? Kunnen we in de toekomst hier bv ook externe laboratoria aan koppelen ?

Aviko heeft meerdere plants waarin aardappelen verwerkt worden. Dit jaar is een nieuwe fabriek in België in gebruik genomen en daarin is een “state of the art” systeem voor kwaliteitsregistraties via ERP weggezet. De opzet en werking wordt toegelicht op deze dag. Daarnaast zijn we op bezoek in de Aviko fabriek in Lomm. Hier zitten ze in een overgang: delen worden nog via papier geregistreerd en andere delen worden juist wel via ERP vastgelegd. Hoe zit het met een bestaande fabriek in deze overgangsfase ? Klik voor het programma op de titel

Minder of geen gas verbruiken. Wat zijn de mogelijkheden?
   01/07/2022, , 08:45 - 13:15
   Locatie: Fletcher Hotel Rosmalen, Burgemeester Burgerslaan 50, 5245 NH Rosmalen

De ontwikkelingen op de energiemarkt en de gevolgen hiervan hebben een grote impact op ons allemaal. Zowel privé als zakelijk betalen we fors meer voor de rechtstreekse levering van gas en elektra gas- en elektra aan onze huizen en bedrijfspanden. Maar ook via de supermarkt of aannemer betalen we fors meer voor producten omdat voor vrijwel alles energie nodig is om het te produceren. Voor de industrie zijn de besparingsmogelijkheden lastig omdat elk bedrijf zijn eigen specifieke processen heeft met veel kritische factoren. Waarbij de ene besparing mogelijk weer andere problemen in het proces kan veroorzaken. Deze bijeenkomst heeft tips en voorbeelden gegeven om energie op korte termijn in uw bedrijf te besparen.

Klik op de titel voor het verslag van deze bijeenkomst.

Bedrijfsbezoek Lavans personeel: " Een leven lang ontwikkelen"
   13/05/2022, , 09:15 - 13:15
    Lavans BV, Ringdijk 20, 5705 CT Helmond

Een verslag van deze bijeenkomst vindt u op deze website.
Klik op de titel voor meer informatie.

“Machineveiligheid binnen de voedingsmiddelenindustrie"
   25/03/2022, , 09:30 - 13:00
   Locatie: Fletcher Hotel, Burgemeester Burgerslaan 50, 5245 NH Rosmalen

Machineveiligheid stelt -naast veiligheidsrelevante signalen- steeds meer data ter beschikking. In de naaste toekomst zullen AI-algoritmen onderhoud voorspellen en manipulatie detecteren, en nog veel meer. Deze bijeenkomst heeft voorbeelden gegeven hoe je straks de beschikbare data kan aanwenden. Het is een kwestie van op de juiste manier filteren en combineren.

Klik op de titel voor het verslag en meer informatie.