Symposium Preventie Microbiële Groei in Levensmiddelen

Op donderdag 12 december 2019 organiseert de Stichting Food Micro in Hotel De Biltsche Hoek in De Bilt een symposium over preventie van microbiële groei in levensmiddelen waarbij met name wordt ingegaan op challenge testen (een speerpunt van de NVWA, met name t.a.v. Listeria) en op nieuwe conserveermethoden.

Zoals altijd bieden onze Nederlandstalige symposia voldoende ruimte voor discussie en wordt daar in het programma rekening mee gehouden. De Stichting Food Micro streeft er met haar symposia naar de praktijk te behandelen. Wij zijn dan ook verheugd dat dr Heidy den Besten van Wageningen University de openingslezing wil verzorgen en sprekers uit het bedrijfsleven zijn bereid om inzicht te geven in de praktijk. Sprekers zijn o.a.:

• Heidy den Besten (WUR, Wageningen)
    Preventie van microbiële groei in levensmiddelen – de toolbox van de levensmiddelentechnoloog.
  • Taco Wijtzes (WFC-Food Safety BV)
    Listeria beheersing in de industrie: Challengetest een middel of een doel?
  • Tom van den Brule (Westerdijk Institute & TIFN)
    Heterogeniteit van schimmels in relatie tot challenge testen.
  • Paulo de Boer (TNO Kwaliteit van Leven, Zeist)
    Ontwikkeling van natuurlijke antimicrobiële middelen van plantaardige oorsprong.
  • Joost de Mooij (Chr. Hansen, Houten)
    Bio-protectie: een natuurlijk concept voor Listeria monocytogenes control.
  • Frank Segers & Olav Sliekers (Corbion, Gorinchem)
    Natuurlijke organische zuren voor de beheersing van micro-organismen.
  • Gillian Herpers (NEN, Delft)
    Totstandkoming van normen voor microbiologie van de voedselketen.
  • Bert de Vegt (Micreos Food Safety, Wageningen)
    Bacteriofaag update – een natuurlijke horde om Listeria besmetting te voorkomen.
  • Paul Bruinenberg (Trouw Nutrition Nederland, Amersfoort)
    Ontwikkeling van preventieve oplossingen voor schimmelbederf in diervoeders.

Deelname-informatie
De deelnamekosten bedragen € 325,- p.p. . Het volledige programma is op onze website te vinden.