Nieuws

VMT Food Future Event: Food in transitie: is de industrie klaar voor verandering?

MBM FFE2019 Banner Statisch 728x90 dec2018 002PAVO leden ontvangen een korting van € 100 op de toegangsprijs!

Waar staat de industrie? Zijn partijen klaar voor verandering? Welke inspanningen zijn vereist? Waar gaan directies op inzetten en welke veranderingen worden er in de wereld van R&D en kwaliteit verwacht?
Daar komt u achter tijdens het Food Future Event op dinsdag 9 april 2019 in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein.

De voedseltransitie is ingezet, maar de industrie staat nog maar aan het begin van deze monsterklus. Producenten, retailers en hun toeleveranciers worden door een groeiende maatschappelijke stroming aan het werk gezet om voedsel anders en betere produceren.

De voedseltransitie is veelomvattend en kent uiteenlopende onderwerpen die tijdens het Food Future Event in maar liefst 12 parallelle sessies aan bod komen:

• de eiwittransitie naar meer plantaardig voedsel;
  • de energietransitie naar fossielvrije productie en een forse reductie van CO2-uitstoot;
  • een transitie in R&D naar producten met minder suiker, zout en vet, maar meer eiwitten en vezels;
  • een duurzaamheidstransitie naar verantwoorde en eerlijke productie en sourcing, en minder  voedselverspilling;
  • een digitale transitie om alle andere veranderingen te kunnen realiseren.

Sterke line-up zorgt voor inzicht en inspiratie
Staatssecretaris Blokhuis
| Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) vertelt over de voortgang invulling preventieakkoord. Marian Geluk | FNLI  geeft aan hoe de verleiders hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Angelo Vermeulen | Space Ecologies Art and Design (SEAD) biedt inzicht wat we kunnen leren van de ruimtevaart over de toekomst van voeding op het gebied van circulair produceren.

Visie voedingsmiddelenindustrie
Tijdens het Food Future Event geven sprekers van onder andere Jumbo, Verstegen Spices & Sauces, Meatable, Protifarm, Albert Heijn, Colruyt Groep, Lamb Weston / Meijer en Milgro hun visie op het thema ‘Food in transitie’. Het event richt zich primair op de directie van voedingsmiddelenbedrijven, kwaliteitsmanagement en overig management. Het programma is daarnaast interessant en relevant voor productontwikkelaars en andere medewerkers van voedingsmiddelenbedrijven en aanverwante bedrijven.

Voor meer info en inschrijven, ga naar: https://www.vmt.nl/Events/Food-Future-Event/Inschrijven_vereniging  ; PAVO leden ontvangen een korting van € 100 op de toegangsprijs!

Jaarprijs Goede Voeding
Tijdens het event wordt ook de Jaarprijs Goede Voeding 2019 uitgereikt aan een foodproducent die een product vanuit een gezondheidsperspectief heeft verbeterd.