'Zuivelhoofdstad van Europa’

Deze week is Leeuwarden de Zuivelhoofdstad van Europa! Van Hall Larenstein is lid van twee Europese zuivelorganisaties die specifiek gericht zijn op onderwijs: de Association for European Dairy Industry Learning (AEDIL) en de Association of European Dairy Teachers (Europel). Vanwege LF2018 (Culturele Hoofdstad van Europa 2018) heeft de hogeschool, samen met het Nordwin College, gezorgd dat beide organisaties zich van 15 t/m 18 mei 2018 in Leeuwarden zullen vestigen voor o.a. de jaarlijkse internationale zuivelwedstrijd, een symposium over de toekomst van zuivel en verschillende bedrijfsbezoeken. Er worden ongeveer 100 studenten en 40 docenten verwacht van verschillende hogescholen uit heel Europa.